RSS

Αρίστου Τέλους Πολιτικά – Μύρτις η έφηβος, ετών…2500.

16 Μάι.

Άριστος : υπερθετικός του αγαθός(καλός,γενναίος,ευγενής).

Τέλος     : το πέρας αλλά και ο επιδιωκόμενος σκοπός, το κύριον ζήτημα.

Αριστοτέλους πολιτικά 1279a22–1281a10: Τα είδη των πολιτευμάτων. Τα ορθά πολιτεύματα και οι παρεκκλίσεις από αυτά:

…Αφού λοιπόν «πολιτεία» και «πολίτευμα» είναι ταυτόσημα, το πολίτευμα δε είναι η κυρίαρχος των πόλεων εξουσία, κατ’ ανάγκην δε η κυρίαρχος αύτη εξουσία εκπροσωπείται ή υπό του ενός ή υπό των ολίγων ή υπό των πολλών, όταν μεν ο είς ή οι ολίγοι ή οι πολλοί προς το κοινόν συμφέρον άρχουν, κατ’ ανάγκην (30) αι πολιτείαι αύται είναι ορθαί, αι δε πολιτείαι, καθ’ ας η αρχή ασκείται προς το ίδιον συμφέρον ή του ενός ή των ολίγων ή των πολλών, παρεκβάσεις (η παρούσα ενταύθα…λ.χ ).

Διότι το ζήτημα τίθεται ούτως: ή δεν είναι πολίται οι μετέχοντες της πολιτικής κοινωνίας, ή είναι, οπότε πρέπει να κοινωνούν του συμφέροντος.

Ονομάζομεν δε συνήθως την μεν μοναρχίαν την αποβλέπουσαν εις το κοινόν συμφέρον   β α σ ι λ ε ί α ν,

την αρχήν αφ’ ετέρου των ολίγων μεν, (35) πλειόνων δε του ενός, α ρ ι σ τ ο κ ρ α τ ί α ν (ή διά το ότι άρχουν οι άριστοι ή διά το ότι προς το άριστον της πόλεως άρχουν),

όταν δε υπό των πολλών ασκήται η εξουσία και προς το κοινόν συμφέρον, ονομάζομεν το πολίτευμα διά του κοινού πασών των πολιτειών ονόματος, π ο λ ι τ ε ί α.
Παρεκβάσεις δε των ειρημένων πολιτειών είναι,

της βασιλείας μεν (5) η τυραννίς,της αριστοκρατίας δε η ολιγαρχία,

της δε πολιτείας η δημοκρατία·

διότι η μεν τυραννίς είναι μοναρχία προς το συμφέρον του μοναρχούντος, η ολιγαρχία προς το συμφέρον των ευπόρων, η δε δημοκρατία προς το συμφέρον των απόρων, (10) ουδεμία δε τούτων προς το κοινόν συμφέρον.»

πρὸς δὲ τὸ τῷ κοινῷ λυσιτελοῦν, οὐδεμία αὐτῶν.

ΠΗΓΗ

Της επιλογής … ετικετών – πολιτευμάτων , ας προκρίνουμε τη σύνθεση  των πρακτικών τους ( των ορθών βεβαίως) προς το κοινό συμφέρον…

Οι άριστοι πολίτες προς το άριστον της πόλεως…

( τίς μὲν οὖν ἐστιν ὁ πολίτης, ἐκ τούτων φανερόν· ᾧ γὰρ ἐξουσία κοινωνεῖν ἀρχῆς
βουλευτικῆς καὶ κριτικῆς, πολίτην ἤδη λέγομεν εἶναι ταύτης
(20) τῆς πόλεως, πόλιν δὲ τὸ τῶν τοιούτων πλῆθος ἱκανὸν πρὸς
αὐτάρκειαν ζωῆς, ὡς ἁπλῶς εἰπεῖν.)

Υστερολόγιο :

«Περί το 430 π.Χ. λοιμός ενέσκηψε αιφνιδίως εις την πόλιν των Αθηνών …και νεκροί έκειντο εν ταις οδοίς …έθαπτον δε ως έκαστος εδύνατο». 50χιλ. νεκροί σε πληθυσμό …150.000. (σαλμονέλλα) .

i-murtis-paei-sxoleio

Η 11χρονη Μύρτις -έφυγε νωρίς- σε «φωτο» του …430 π.χ περίπου.

Γράμμα της Μύρτιδος προς τους ηγέτες του κόσμου

«Το όνομά μου είναι Μύρτις, ωστόσο δεν πρόκειται για το αληθινό μου όνομα! Μου το έδωσαν οι αρχαιολόγοι που ανακάλυψαν το 1994-1995 τα οστά μου μαζί με άλλους 150 σκελετούς σε έναν ομαδικό τάφο στην Αθήνα, συγκεκριμένα στην περιοχή του Κεραμεικού.

Μπορεί να μοιάζω κορίτσι του 21ου αιώνα αλλά σας διαβεβαιώνω ότι είμαι ένα εντεκάχρονο παιδί που έζησε και πέθανε στην Αθήνα τον 5ο αιώνα π.Χ.

Πώς, λοιπόν, μπορεί ένα παιδί από την αρχαία Αθήνα να γίνει “Φίλος της Χιλιετίας” των Ηνωμένων Εθνών;

Οι επιστήμονες είναι σίγουροι ότι ήμουν ένα από τα θύματα του λοιμού που έπληξε την Αθήνα στη διάρκεια του Πελοποννησιακού πολέμου, το 430-426 π.Χ. Γνωρίζουν, επίσης, ότι αιτία του θανάτου μου ήταν ο τυφοειδής πυρετός: η αρρώστια που σκότωσε τον Αθηναίο πολιτικό, Περικλή, και περίπου το ένα τρίτο όλων των κατοίκων της πόλης εκείνη την εποχή. Λένε, επίσης, πως η επιδημία συνέβαλε στην τελική ήττα της Αθήνας από την Σπάρτη κατά τον Πελοποννησιακό Πόλεμο.

Το κρανίο μου βρέθηκε σε ασυνήθιστα καλή κατάσταση και αυτό ενέπνευσε τον καθηγητή Ορθοδοντικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μανώλη Ι. Παπαγρηγοράκη, να ξεκινήσει, σε συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες, την ανάπλαση του προσώπου μου. Να ’μαι, λοιπόν! Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα των προσπαθειών τους στη φωτογραφία μου: είμαι σχεδόν όπως την ημέρα που πέθανα.

Ο καθηγητής Μανώλης Ι. Παπαγρηγοράκης πίστευε ότι η “αναβίωσή” μου δεν θα έπρεπε να είναι μόνο μια ευκαιρία για να δει ο κόσμος το πρόσωπο ενός κοριτσιού που έπαιζε στoυς πρόποδες της Ακρόπολης όταν οι Αθηναίοι δημιουργούσαν τον Παρθενώνα, αλλά ήθελε επίσης η “επιστροφή” μου να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα στον κόσμο και στους ηγέτες του.

Ο θάνατός μου ήταν αναπόφευκτος. Τον 5ο αιώνα π.Χ. δεν είχαμε ούτε τη γνώση ούτε τα μέσα για την καταπολέμηση θανατηφόρων ασθενειών. Όμως εσείς, οι άνθρωποι του 21ου αιώνα, δεν έχετε καμία δικαιολογία. Διαθέτετε όλα τα απαραίτητα μέσα και πόρους για να σώσετε τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων, εκατομμυρίων παιδιών που όπως εγώ πεθαίνουν από αρρώστιες οι οποίες μπορούν να προληφθούν και να θεραπευτούν.

2.500 χρόνια μετά το θάνατό μου, ελπίζω ότι το μήνυμά μου θα επηρεάσει και θα εμπνεύσει περισσότερους ανθρώπους να εργαστούν και να κάνουν πραγματικότητα τους “Στόχους της Χιλιετίας της Ανάπτυξης”. Ακούστε με! Ξέρω τι λέω. Μην ξεχνάτε ότι είμαι πολύ μεγαλύτερη και ως εκ τούτου πιο σοφή από εσάς.»

«Μην ξεχνάτε ότι είμαι πολύ μεγαλύτερη και ως εκ τούτου πιο σοφή από εσάς.»  


28 Noε 2017

Μετά τη Μύρτιδα, θα γνωρίσουμε και την Αυγή

Η ανάπλαση του προσώπου της Αυγής θα παρουσιαστεί στις 19 Ιανουαρίου στο Μουσείο Ακροπόλεως

«Η Αυγή στην αυγή του πολιτισμού», είναι το θέμα ημερίδας που θα διεξαχθεί στις 19 Ιανουαρίου στο αμφιθέατρο του Μουσείου Ακροπόλεως. Πρόκειται για μία ημερίδα όπου θα γίνουν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις, που θα συμβάλλουν στην κατανόηση της ιστορίας και του πολιτισμού μας.

Οκτώ χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση της Μύρτιδος, την άνοιξη του 2010 στο ίδιο Μουσείο, θα παρουσιαστεί η ανάπλαση του προσώπου της Αυγής, μιας γυναίκας της μεσολιθικής εποχής του 7000 π.Χ., η οποία κατοικούσε στο σπήλαιο της Θεόπετρας των Τρικάλων, όπως μαθαίνουμε από τον κ. Μανώλη Παπαγρηγοράκη, επίκουρο Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος έχει επενδύσει γνώση και χρόνο για να μας συστήσει τους προγόνους μας.

Το όνομά της είναι βεβαίως συμβολικό καθώς έζησε την εποχή της αυγής του Πολιτισμού. Η Αυγή βρέθηκε από την αρχαιολόγο Νίνα Κυπαρίσση – Αποστολίκα και είναι το δεύτερο πρόγραμμα ανάπλασης που βασίστηκε σε κρανίο, το οποίο βρέθηκε σε αρχαιολογικές ανασκαφές.

Ως «πολιτισμός» ορίζεται η κοινωνική κληρονομιά του ανθρώπινου είδους ως συνόλου, συνίσταται δε, στη γλώσσα και τις ιδέες, στις πεποιθήσεις και τους θεσμούς, στα ήθη, τα έθιμα και τα ταμπού, στα εργαλεία και τις τεχνικές, στις τέχνες και τις τελετουργίες, και σε οποιεσδήποτε δυνατότητες και συνήθειες έχει αποκτήσει ο άνθρωπος ως μέλος της κοινωνίας.

Επειδή ο πολιτισμός εξαρτάται από την ικανότητα του ανθρώπου να μαθαίνει και να μεταβιβάζει τη γνώση του στις επόμενες γενεές, στην εκδήλωση θα συμμετάσχουν Πανεπιστημιακοί και άλλοι ειδικοί επιστήμονες και θα μιλήσουν για την πορεία των επιστημών τους από την εποχή της Αυγής μέχρι σήμερα.

πηγή

-.-

Advertisements
 
Σχολιάστε

Posted by στο 16 Μαΐου 2011 in Έλλην Λόγος

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s